SET YOUR GOALS HIGH, AND DON'T STOP TILL YOU GET THERE.

Welkom bij Handbalclub Dendermonde

Handbal, een feest! Zeker bij Handbalclub Dendermonde is dit iets waar we werk van maken. Sporten is leuk en we doen dit graag samen, in teamverband. Bij HBCD kan iedereen terecht om kennis te maken met onze sport. Jongens en meisjes, kinderen en volwassenen. Vanaf de 3de kleuterklas is iedereen welkom bij de U8 en zo kan je doorgroeien tot aan de seniorenploegen. En zelfs nog wat verder want onze fithandbalploeg staat open voor mensen die nog niets kennen van handbal, maar ook voor handballers die het liever wat rustiger aan doen.

Om dit alles in goede banen te leiden rekenen we op een team van gemotiveerde (jeugd)trainers, officials, vrijwilligers en bestuursleden. Zo krijgen we een erg leuke mix van leeftijden en achtergronden. Deze zorgt er mee voor dat er steeds, bij alle ploegen, wedstrijden en evenementen, een leuke sfeer hangt. Benieuwd? Kom dan zeker eens langs.

Jelle Biva

Sportcomplex Sint-Gillis Dendermonde

Van Langenhovestraay 203a

9200 Dendermonde

info@handbalclubdendermonde.be

Ivan Segers

Eli Byl

Jelle Biva

Aanspreekpunt persoonlijke integriteit

Steffen Janssens

Yannick Van Der Goten

Sponsering en marketing

Kris Borms

Steffen Janssens

Sportief verantwoordelijke

Britt Van Hout

Jeugdcoördinator

Club info

Handbalclub Dendermonde

Anno 1976

Willy Timmerman  was een van de spelers die na het opdoeken van KAV Dendermonde andere oorden had opgezocht. Al gauw koesterde hij plannen om opnieuw een club op te starten in de Denderstad. Zijn voorstel wordt laaiend enthousiast onthaald door enkele andere ex-KAVD’ers. Timmerman stichtte HBC Dendermonde en kon meteen een sterke kern tussen de lijnen brengen.

Het eerste seizoen werd meteen een voltreffer. Dankzij de ervaring die de meesten in de hoogste afdeling hadden opgedaan werd bij het debuutjaar meteen de titel in 1e landelijke veroverd.

Handbal

Het spel

Handbal is een snelle balsport waarbij twee teams het tegen elkaar opnemen.

De bal wordt met de hand gespeeld. De bal passen, vangen en dribbelen moet leiden tot een succesvolle worp naar het doel van de tegenstander. Het team dat de meeste doelpunten scoort wint de wedstrijd.

Het team

Een team bestaat maximum uit veertien spelers, van wie er zeven gelijktijdig op het veld mogen bevinden