De eregalerij van HBCD

De eregalij van HBCD

De eregalerij van handbalclub Dendermonde is samengesteld uit leden die een belangrijke rol hebben gespeeld in onze club. Deze leden krijgen het predicaat erelid.

Willy Temmerman

Oprichter en

Ere voorzitter handbalclub Dendermonde

Willy Temmerman richtte handbalclub Dendermonde op in 1976.
Zijn initiaties werd laaiend enthousiast onthaald door enkele andere ex-KAVD’ers. Temmerman stichtte HBC Dendermonde en kon meteen een sterke kern tussen de lijnen brengen.
Het eerste seizoen werd meteen een voltreffer. ze werden meteen kampioen.
Willy bleef voorzitter tot 1980.

Inmemoriam

Francois Joos

Oud voorzitter

1949 - 2022

François of beter gekend als Coike, werd begin jaren 80 actief in onze club. Zowat gans handballend Vlaanderen zal hem wel gekend hebben als de tafelverantwoordelijke van handbalclub Dendermonde. Iedere week was hij trouw op post.

In de periode 1993 en 1996 was hij voorzitter van de club.

Inmemoriam

Luc Peersman

Erelid handbalclub Dendermonde

1950 - 2021

Luc stapte onze club binnen als een echte sportouder. Al snel richtte hij mee het jeugdbestuur op. Later trad hij toe tot het bestuur, werd penningmeester en later voorzitter (2014-2017).